Que treballem?
De què parlem?
Molts pares arriben a la llar i comencen a sentir paraules que per a nosaltres són sumament familiars i en canvi a ells els hi sonen molt tècniques. Comencem a anomenar panera de tresors, joc simbòlic, psicomotricitat, joc heurístic,...
En aquest espai volem donar resposta a aquelles paraules que us poden semblar complicades i que porten al darrere un tipus d'aprenentatge o mètode de treball.
PANERA DELS TRESORS
La panera dels tresors consisteix a oferir una panera als infants , la qual conté objectes de diferents materials. Aquesta activitat va adreçada a infants de 6 a 10/12 mesos.
És una activitat d'exploració i proporciona als infants la possibilitat d'interessar-se per tot allò que té al davant. A més desenvolupa la capacitat de concentració i atenció focalitzada i lacoordinació ull- mà- boca; participa en l’estructuració del pensament; potencia la llibertat,l’autonomia en l’acció i l’actuació al propi ritme.
El nen ha d'estar assegut al costat de la panera sobre una catifa, ja que en molts casosl'infant encara no sap caminar, i així té un lloc propi on poden jugar còmodament tres nens alhora com a molt. Cal evitar interferències i afavorir sempre la lliure exploració, manipulació, concentració i atenció.
Amb aquesta activitat l'infant aprèn sol i per ell mateix. Per tant el paper de l’adult és tant sols d’acompanyant. L'adult seurà a prop d'on juguen els infants en una cadira ni massa alta ni massa baixa, per tal que li permeti mantenir-se a una distància òptima per observar el joc,sense interferir l'acció dels nens i donant-los seguretat amb la seva mirada i la sevapresència, atenta i interessada, receptiva i disponible a tots els infants
COM HA DE SER?
La panera ha de ser sense nanses i ha de tenir un mínim de 60 objectes de diferents tipus: objectes naturals, de fusta, metàl·lics, de pell, de roba, de goma, de paper o cartó, de vidre...
Tots el material que trobem a la panera s'ha de poder rentar i hem de mirar que estiguin en bon estat, en el cas contrari s'han de renovar. També és molt important renovar-los, perquè pels nens seran nous estímuls i això farà que continuïn interessant-se per la panera.
OBJECTES NATURALS: carbasses seques petites, llimona, taronja, poma, esponja natural, plomes grosses, nous grosses, petxines, escorça d’arbre (pi, alzina, surera…), pinyold’alvocat, pedra tosca, bossetes de roba amb herbes aromàtiques, etc.
Imatge de Pinterest |
OBJECTES DE MATERIALS DIVERSOS: cistells petits de diferents formes, pinta, cabdellsde llana, calçador d’ós, raspall de fusta per a les ungles, raspall de dents, brotxa d’afaitar,pinzells, brotxa de maquillatge, taps de suro, etc.
Imatge de Pinterest |
OBJECTES DE FUSTA: capses de diferents grandàries, panderetes amb cèrcol de fusta,castanyoles, penjador de roba, anelles de cortina, cullera, espàtula, campanetes, etc.
Imatge de Pinterest |
OBJECTES DE METALL: culleres, batedor manual, penjoll de claus, trossos de cadena detacte divers, motlles de pastís, bola per posar el te, tapadores, etc.
Imatge de Pinterest |
OBJECTES DE PELL, ROBA I GOMA: moneder, pilota de cuir, goma elàstica, pilota detennis, cintes de ras, cremallera, tubs de goma, etc.
Imatge de Pinterest |
OBJECTES DE PAPER I CARTRÓ : llibretes, cons i tubs de cartró, capses de cartró, etc
Imatge de Pinterest |
Aquí podeu verure una panera ja formada, vosaltres podeu també el·laborar una panera com o a partir d'aquesta per tal de poder experimentar la màgia de descobrir en els més petits de la vostra casa.
Imatge de Pinterest |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada